Bento

Blir så avundsjuk på alla bento lådor där ute! Ser så sjukt fina och goda ut. Jag önskar mig en liten bento låda, som jag kan ha och fixa söta små figurer i. Haha. 
För er som inte vet så mycket om Bento, så tänkte jag förklara lite vad det är osv. 
Jag gissar att ni redan förstår att Bento, betyder lunchlåda på japanska. Vanligt att man tar med den till skolan eller jobbet i Japan. Vissa gör väldigt simpla rätter medans vissa skojar till det med söta figurer osv. (som ni kan se på bilden ovan). Jag tänker bli en äkta waifu och lära mig att göra en pro bento! (∩`-´)⊃━☆゚.*・。゚
Länkar till bento saker: 
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Vår hemlighet)

Har du någon blogg/hemsida?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Light Brown Pointer