Japanska ord!

Helluuw Mina-san! ^_^
Jag har brist på saker att göra så jag började tänka lite på vad jag skulle kunna skriva för något här på bloggen! 
Kom då på att det var super länge sedan jag skrev japanska ord! Så det tänker jag göra lite smått i det här inlägget! 
 
Något som är en självklarhet i Japan är att tala om att man är hemma när man kommer hem från tex. Skola eller jobb! Så simpelt som det är så ropar man ju : ''Jag är hemma!'' Och då svarar någon i familjen förhoppningsvis ''välkommen hem/tillbaks''. (Vilket många av oss gör även här i Sverige) . 
 
''Jag är hemma/tillbaks'' så säger man : ''Tadaima''.
Inte så svårt va? Så nu till vad man svarar. 
 
Svaret till familjemedlemen som kommer hem är alltså: ''Okaerinasai''
Man kan också bara svara ''Okaeri'' 
 
 
 
 
 
Känner att inlägget inte blev så bra >w< heheh... 
MEN. Om ni vill ha mer inlägg med japanska ord så kan ni väl lämmna en kommentar om det! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Vår hemlighet)

Har du någon blogg/hemsida?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Light Brown Pointer