Let's talk about fitness!

Hallåå mina söta läsare! 
Idag är jag hemma från skolan. Mitt tåg blev inställt så jag kunde inte ta mig in. Istället har jag pluggat lite hemma, solat och tränat. Men nog om vad jag har gjort idag. Detta kommer bli lite annorlunda tema:
Detta inlägg ska handla om just träning, tänkte jag. 
Jag har verkligen kommit igång bra med träningen och det har blivit en stor del av mitt liv just nu. Därför vill jag gärna dela med mig om just mina tankar kring det osv.
Jag har aldrig varit något av en större atlet. Jag har varit mer av en estetisk person som hellre sitter framför ett skiss block än att spela fotboll etc. Jag har aldrig låtit det tagit del av mitt liv på en större nivå, med andra ord. För några månader sedan så började jag träna och ta tag i min kost på allvar, då jag tidigare slutat träna kampskort, ätit för lite och enbart ''jojjotränade''.
Hur vände jag då på mina vanor?
 
Jo, det började med att jag ville vara mer delaktig på idrotten nu i gymnasiet än vad jag har varit i tidigare skolår. Jag ville verkligen testa mina gränser. Min idrotts lärare är super och hans lektioner har stor fokus på styrke och konditions träning. Jag märkte plötsligt att jag tyckte att det var kul och självklart ville jag utmana mig själv att prestera bättre och bättre på lektionerna. Plötsligt började jag löpa hemma, gymma, och röra på mig mer regelbundet. Jag blev till och med kompis med en PT som nu hjälper mig och peppar mig. 
Förr till nu:

Jag kan märka hur många possitiva vändningar som hellst efter jag började träna. Jag blir piggare, sover lättare, stressar mindre och är mer av en glad skit. Det kan dock vara svårt att märka av musklernas utvecklig. Därför är det smart att göra som jag. Ta prosses bilder! Här är jag från 2 månader tillbaka tills nu: 
 
Tips till er som vill börja träna regelbundet: 
Det kan vara jätte svårt att hitta motivationen att börja träna på allvar. Det är lätt att göra som jag gjorde i början, att bara träna några veckor och sedan ha ett slappglapp i en månad. Jag tror det handlar mycket om vad man själv har för tankar, mål och prioriteringar. Man måste hitta det roliga, annars finns det ingen vitts tycker jag. Det gäller även att inte sätta så stora krav på sig själv. Håll dig till realistiska mål som du vet att du kan hålla och trappa upp med tiden! Men det viktigaste är nog att ha roligt ändå. 
För har man inte det, gör det inte
Berätta gärna om vad du tycker om träning och kanske din historia kring det! 
Kommentera gärna om ni vill ha en ny kategori om just: träning.
Love to you all! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Vår hemlighet)

Har du någon blogg/hemsida?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Light Brown Pointer