Mina bästa tips - Hur du blir självsäker!

Lättare sagt än gjort, eller hur? Det är så vanligt att jämföra sig, vilket jag tycker är väldigt synd. Jag har mött på många tjejer som gör allt för att efterlikna allt från sångare, bloggare till modeller. Det är såklart väldigt påfrestande att sträta i mot sitt riktiga jag, för att vara någon helt annan. Men försök att släppa all den ångesten och tänk så här när det blir jobbigt; Du är du, och inte någon annan. Du kan inte vara som någon annan, så varför inte vara den bästa versionen av dig själv? Om du ska bevisa något, för någon, så är det enbart dig själv! Det kommer du att gå längre på! 
Allt du visualiserar eller förväntar dig att hända, har en chans att hända. Så om du bara tänker dåliga saker-"Jag är inte bra på något", "Jag är för tjock" - det är så du kommer visa dig för världen. Jag brukar tänka: Det du ger ut, kommer att komma tillbaka och det är du som väljer om det är bra eller dåligt. 
Ta ut negativa ord och fraser och ändra din inställning till saker. Allt har en guldkant, så se till att hitta den och njut! 
Alla kan göra fel, och det är inte hela världen! Accept, learn and try again! 
Du måste få folk att inse att du är den du är - take it or leave it! Sluta att lägga tid eller energi på människor som vill äga dig. Försök därför aldrig att passa in i en ram som någon annan skapat för dig! Om det är någon som vet vet vem du är, så är det du själv! 
Detta har jag tjatat om förut! Sätt upp dina personliga mål! 
Personliga mål får dig att håll igång, eftersom du känner dig glad och stark när du äntligen uppnått dem! Det ger dig också en större insikt i vem du är, och vad du vill. 
Acceptera dig själv för vem du är och lägg ingen energi på människor som möter dig med fördommar eller negativa kommentarer. Börja att visa att du är stark och värdefull och du kommer att känna att ditt liv blir helt annorlunda! Kom även i håg att ALDRIG slå ner dig själv för något, och kom ihåg att ta livet dag för dag. Börja att lyfta dig själv för en gångs skull, och gör dig av med dina osäkerheter! För du är bra som du är, kom ihåg det!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Vår hemlighet)

Har du någon blogg/hemsida?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Light Brown Pointer